Vissa drömmar är faktiskt ingenting mer än drömmar.


Folk säger ofta att du kan uppnå dina drömmar och mål här i livet.
Men endel drömmar är faktiskt bara drömmar, hur mycket man än vill att det ska hända kommer det inte att göra det. Det kan handla om vad som helst, drömmar och kärlek, karriären, familj. Ja vad som helst. En del av mina drömmar kommer aldrig slå in. Det vet jag redan nu. så om man redan vet om att drömmen inte kommer slå in, varför hoppas man och förtsätter önska? Hoppet, det ligger nog mycket i hoppet. Det är ju det sista som överger en.


Blir irriterad på mig själv. Dels för att jag drömmer dessa saker, dels för att jag inte ger upp drömmarna då jag vet att dom aldrig kommer slå in. Men om nu denna dröm finns i huvudet på dig varje dag.  Varför kan man inte bara stänga av den i hjärnan. Varför ska jag vara så fixerad vid just denna sak? Jag vet inte, jag får väl försöka att inse, på riktigt att det faktiskt bara är en dröm och ingenting mer. Men vill jag verkligen det?


Helgen har varit lugn inge fester och inge alkohol. väldigt skönt måste jag säga. Otroligt skönt känns det faktiskt. Ska fortsätta så ett tag tror jag. Eller iaf till den 2/2 Då det är allsång på solliden för Daljunkaregården. Det kommer bli en kväll att minnas. Det ser jag fram emot.


Trodde seriöst att det var onsdag idag tills Martina tog mig tillbaka till verkligheten och berättade att det enbart var tisdag. Gud va segt denna vecka har gått, var helt säker på att det var onsdag. men där ser man va fel man kan ha. Vad händer i veckan då, ingenting vad jag vet. Jobbar inte förens på söndagnatt, ska bli skönt att jobba natt igen. Mycket skönare att jobba på natten än på dagarna. Tjänar mer pengar också =)



Det är ett problem, det är faktiskt det. Även om du inte tycker det så mår jag inte bra över detta. Vet att du inte heller gör det men du tar det som om att det inte är nått stort eller viktigt. Det ÄR viktigt och stort för mig. Önskar att du kunde se det nångång. Många tårar har runnit nerför mina kinder, Dina också. Önskar att du kunde se allvarett i detta. Men det kommer väl en dag då du också gör det.



Nej nu var denna bloggen slut för idag.



Vissa drömmar är faktiskt ingenting mer än drömmar.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback