Livet Enligt Sofie.


2007 har blivit 2008.

Och vad har 2007 gett mig?
Jag kan inte ge någonting specifikt sådär, någonting jag kommer på på rak arm.
Livet är nog sådant, det är inte många saker, om det ens finns några som du kan förklara precis så som du menar, precis så som du känner och precis så som du tänker. För dig är det kanske självklart. Men för andra låter det som rena smörjan. Folk kan inte till 100% veta vad du känner och vilken människa du är. Det funkar nog inte så.

Så svaret på frågan vad 2007 har gett mig.
Ja du vad skulle jag svara på det, mer drömmar mer möjligheter och mer energi. Det har även givit mig mycket tårar, sorget, hat men även mycket kärlek, skratt och lycka. Åren är långa, men det går endå väldigt fort.
Jag tror inte att man kan säga att tex 2007 var det bästa året i mitt liv. Du har ju så många år kvar. och om du tänker efter har du nog upplevt lika mycket sorg och smärta det året som åren innan. 2007, det har gett mig.... Mod och självkännedom.


Var ju ett tag sedan sist.


Julen spenderade jag med Robin. Först hos hans syster med hela släkten. Sedan åkte vi till Hosjö hem till min Faster och var där med hela min släkt. Helt underbart roligt. Det är underbart att vara med min släkt dom är dom bästa. Kom inte i säng förens tre på julaftonsnatten där. Men underbart hade jag det.

Den 25 åkte jag och Robin till Mjölby och hälsade på hans pappa med familjen. Firade ju igen och bara levde livet. Hittade en underbar klänning som jag köpte, älskar den! Stannade i Mjölby till den 28 då vi tog bilen hem till Falun igen. När vi kommit hem och gjort oss klara så bar det upp till Born. Hade party i bilen. Patrik körde och Niklas satt fram. Jag och Robin drack öl i baksätet. Väl framme så hade vi kramkalas allihopa sedan åt vi och drack gott allihopa. Efter middagen blev det killarna VS. Tjejerna i musiktävlig. Tjejerna vann som vanligt. Hur roligt som helst. Åkte hemåt vid tolv tiden och in på Etage såklart. vart annars. Trevligt trevligt.


Nyår.

Först besökte vi Tam i Hosjö och satt där och drack lite öl och drinkar. Sedan åkte vi vidare till Hälsingården och Krulle. Mycket trevligt folk där och vi spelade kort och snacka massa skit. Tolv slaget kom och alla önskade alla gott nytt år. Mer än så var det inte. Tog kvart över 2 bussen hem till Hosjö och käkade potatis och köttbullar :)   Gick sedan ut till Patrik och myste med Tulfen tills jag somnade. Mådde som jag förtjänade dagen efter kan jag lova.


Nu.

2008, ett nytt år i mitt liv. Hur ska jag fylla det på bästa sätt?


Betydligt mycket mindre alkohol.

Mycket mer resande.

Mindre Bråk.

Tänka mer på mig själ.

Inte bry mig om vad alla andra tycker och tänker.

Hjälpa någon som verkligen behöver hjälp.



Det känns som att året skulle kunna bli bra om dessa saker finns i innehållet!




Tack och hej för mig!







Lina, det var jättekul att umgås med dig igen :)








Kommentarer
Postat av: Lina

Tack detsamma gummsn! :)

2008-01-05 @ 17:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback