Strålande dag!


Eller inte!

Började med att jag blev väckt 02.20 av min älskade storebror som tyckte jag skulle komma ner på stan och hämta honom. Snäll som jag är klär jag på mig och tar bilen för att hämta honom. Äntligen hemma igen kryper jag ner i sängen och somnar om på nytt. 05.01 Ringer min inte fullt så lika älskade storebror igen, sätter telefonen på ljudlöst och somnar om ännu en gång. 06.15 ringde Robins alarm på klockan så man vaknade ännu en gång och fick lov att klä på sig för jag lovade att skjutsa honom till jobbet. När jag lämant av honom och är påväg hem är det enda som rullar runt i mitt huvud sängen. alla tankar gick dit tills plötsligt..... PANG!

Hela bilen hoppade och jag blev livrädd kan jag lova. Fick lov att åka in på Jysk och kolla vad som va fel. Självklart lyckas jag med att ha fått punktering. Ringer pappa 07.10 och ber han komma och hjälpa mig. Snäll som min pappa är så kommer han och vi ska byta däck. Men dom jävlarna på däckfirman har dragit åt bultarna så inåthelvete att vi inte får av dom. Jag får tillochmed lov att hoppa på fälgkorset men ingenting händer. Tack och lov var det en lastbilschaufför där så vi fick låna ett långt järnrör av honom. När vi äntligen fick bort bultarna så gick det ju snabbt. Åkte hem och var hemma vid 08.30 då gick jag och la mig en stund för att sedan gå upp 10.30 igen. Käkade frukost och sedan skjusade mamma mig till jobbet.

På jobbet gick allting bra jobbade enbart mellan 12.00 - 15.00 så det var en skön dag. När alla hade ätit mat så la sig dom flesta det var bara en tant kvar uppe så vi satte oss och kollade på saltkråkan hon och jag. Hade lite mys där på eftermiddagen. Tror det var uppskattat.

När jag slutade så följde jag med Monica ner på stan. vi fikade och Robin kom förbi. Även Flum och Patrik vilket var väldigt roligt eftersom jag inte sett Flum på jag vet inte hur länge. När vi fikat klart lämnade vi Flum och Patrik på stan och Monica körde mig och Robin till Järnet. Vi tog Robins bil och åkte till Kupolen. Kollade in dom nya skoaffärerna. Mycket fina skor men har inga pengar så jag fick såklart inga med mig hem.

Nej nu orkar jag inte mer, sängen känns lockande!!


Hare, Tjaaaa!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback