Ensamheten Gör Sig Bekant.


Ensamhet.
När man sitter helt själv i en lägenhet som inte ens är sin egen. då känner jag ensamhet.
När man är utom synhåll för folk och inte pratar med folk, då känner jag ensamhet.
När man har en riktigt dålig dag och bara vill ligga kvar i sängen, då vill jag ha ensamheten!

Ensamhet är så himla skönt vissa dagar, andra dagar får man panik av den.
Men trots allt är det bra att den finns. Hur skulle vi annars kunna uppskatta folks närvaro?


Sitter och tänker, tänker för mycket och tänker på allt. Precis som vanligt.
Livet har mer att ge jag känner verkligen det. Jag måste bara våga ta steget.
Det skulle vara så underbart att bara åka ut och resa, försvinna ett tag.
Kanske till och med flytta utomlands för ett tag, kanske ett år.

Vissa är beroende av knark, Andra alkohol och en del tabletter.
Jag är beroende av att resa, se världen.

Känns som om att det var flera år sedan jag var utomlands men i själva verket var det i Februari i år.
Kom hem i Mars det betyder att jag spenderat 8 månader hemma i Sverige och jag får abstinens.
Jag måste verkligen åka igen, som tur är så åker jag på Söndag!

Det är inte normalt att resa så mycket, men är man uppvuxen med det  så blir det bara så.
Har man varit utomlands minst 1 gång om året sedan man var typ ½ år.
Då behöver man det verkligen i fortsättningen också.



image33


Resa är mitt liv, jag kommer aldrig sluta med det!





Du är underbar, det var skönt att få prata lite med dig. Saknar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback