Onödigt.


Tänk att det finns bra mycket onödiga saker här i världen. Tex läste jag i tidningen imorse att Zlatans nya års lön är på 99 Miljoner. Varför ge så mycket pengar till en människa som lirar lite boll? Fattar inte det känns som att folk bara kastar pengar omkring sig. Pengarna kommer inte dit dom behövs. Visst jag skulle lätt vilja tjäna lite mer än vad jag gör. men kom igen. 99 miljoner? Det är ju ett skämt!

Satsa pengarna på annat istället som att hjälpa fattiga och hemlösa runt om i världen. Dom som har det mindre bra ställt. Dom behöver pengarna bra mycket mer än alla stjärnor. Nu är det inte enbart Zlatan jag menar. Alla stjänor som tjänar flera miljoner. Vad gör dom med dom pengarna? Dom ska ha dom finaste bilarna, dom coolaste kläderna och dom lyxigaste villorna. Är det verkligen allt här i livet?

Tänk att man kan sitta med så mycket tankar i huvudet en onsdagsmorgon. Skulle engentligen behöva gå och lägga mig eftersom jobbet kallar inatt och i eftetmiddag har jag inte tid att sova eftersom jag ska träffa underbara Lina.



Vänner är det värdefullaste du någonsin kommer att ha,
pengar är ingenting jämfört med riktiga vänner.





image46

Kommentarer
Postat av: Karolina

Sant!! Så sant alltså... Vänner :D
Pusspuss

2008-03-12 @ 09:23:37
URL: http://karolinass.blogg.se/
Postat av: Therese H

Håller me dej sofie! Det räcker att dom får EN endaste årslön så klarar dom sej lätt hela livet på dom pengarna. Å om varje stor fotbollsspelare (å alla andra världsändisar) tar å skänker vi säjer 20 miljoner var så skulle dom LÄTT klara sej ändå! Bra skrivet! =) Hoppas allt är bra me dej! Kram

2008-03-12 @ 11:15:20
Postat av: Martina

hej gumman! ja det var lite tråkigt, men jag trivdes ju inte så bra heller så.. drygt bara att fixa nått nytt, det är itne det lättaste, så vi får hopppas på gina :P ja disken till dom, moahahha!
söt du är.. hur har du fått din blogg så där fin ? vill också.. pusspuss

2008-03-12 @ 11:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback