Funderingar

Ja sådana har jag i överflöd just nu, funderingar över livet. Över allting faktiskt vad ska man göra med livet. Hur vet man att man tar rätt beslut och gör rätt saker?

Vill man någonting så får man ta lite mod till sig. Jag vill flytta, flytta härifrån och skapa ett anorlunda liv. Allting är ju samma här, varje dag är den andra lik. Det måste hända nått annat för att livet ska vara spännande. Men jag kanske får skylla mig själv jag är ju inte den som direkt är snabb på att göra grejer. Skulle man flytta vart skulle man flytta då? Inte Stockholm iaf, där bor ju massa Falufolk så det är ju som att flytta till Falun igen bara att det är större. Men jag skulle kunna tänka mig Göteborg men det känns för långt bort. Ja man måste ta mod till sig som sagt och vara säker på att man verkligen vill. Man har ju tryggheten att man alltid kan komma hem om man inte trivs men det skulle kännas som ett misslyckande. Men å andra sidan testar man inte så får man ingenting veta. Isåfall kommer jag säkert ångra mig, att jag aldrig tog chansen och drog iväg. Jag känner endå att flytta i Sverige ger mig inte så mycket, jag skulle vilja åka utomlands. Bara vara och bo på olika platser i världen. Det skulle vara nått.

Sitter här och vet att jag måste hoppa in i duschen snart eftersom jag börjar jobba 11. Har en skön dag idag 11 - 14. Den turen är helt okej, men hade hellre jobbat heldag idag och varit ledig i helgen men man får inte alltid som man vill. Tjänar ju mer pengar på helgerna så det kanske är lika bra att jobba då. Det tråkiga med det är att man inte har nått liv, man jobbar enbart och sedan när man för engångskull är ledig så jobbar alla andra. Om man lever enbart för jobbet, vad har man då för liv?

Trodde verkligen inte att det kunde vara så tråkigt att bli vuxen, man måste göra saker man måste betala räkningar och det är så många måsten. Måste man alltid göra det som förväntas av en? Eller kan man överraska?

Nej nu har jag snackat nog med skit för idag men tankarna går för runt om allt möjligt, om hela livet!

Ikväll är det iaf Leksand med Pappa som gäller  <3


HejHej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback